lördag 16 december 2006

En helt vanlig jävla kaka...

Idag har jag kokat julskinkan, det tar ju hela dan. Jag har gjort en massa julgodis.
Ikväll tänkte vi baka en annan kaka. Här är receptet för er som vill testa:

Ett ägghelvete
1 dl sur mjölk
lite smör
ingen jävla mandel i alla fall
2 dl bakpulver
1 pkt fula russin
vatten
1,5 dl allerginötter

Fyllning:
1 dl vaniljsocker
en hel melon eller nåt annat
mycket sprit

Häll nästan allt i en bunkjävel och kör med elvisp i en halvtimme. Häll allt i en form, skit i att smöra och bröa, kakhelvetet fastnar ändå.
Grädda i ugn på 200 grader i 10 min. Dunka utav bara fan för att få ut skiten på bordet.
Garnera med krossad melon och sprit.
Om kakan inte släpper från formen, släng ut den genom fönstret och drick upp spriten.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Hej du.


Ja den kakan har jag å bakat.
Men har en som e värre ..... å det var mkt sprit i den =)

Den tror jag Suss fick av mig förra julen.

Men bara att slänga ut å ta det nyttiga i stället :P

Ha en God Jul om vi ej störes!

Kram Annica

Suss sa...

Hmm... Går det att frysa in kakan så jag kan få smaka när jag kan dricka sprit igen???? :)

Tina Högman sa...

Suss: Jag kan baka en ny...

Suss sa...

Tack!!! Vad snällt!!! :)
Ser fram emot detta!!

Trollmor sa...

Jag har ett recept på Fruktkaka som jag snott på nätet