söndag 6 maj 2012

End of stalking...?

Undrar om Mr. Stalker har hittat nån annan att stalka nu... Som vanligt var han på Bowlingen igår. Nu var ju upplägget från vår sida lite annorlunda. I vanliga fall brukar vi gå dit och spela lite biljard först, och sen bli kvar. Nu kom vi dit senare än vanligt, klockan var nog närmare halv tolv. Vi sätter oss vid ett bord och jag får se Mr. Stalker två bord bort. Vi råkar sitta mitt i varandras synfält. Han sitter brevid en kvinna som ser lite knepig ut, om man får säja så... Verkar väldigt kort och är nog minst 50 år.
Jag möter hans blick en kort stund, innan jag tittar bort. När jag sneglar tillbaka en stund senare sitter han och hånglar med kvinnan... Sen tittar han på mej.
Ja, jag har noterat att du sitter där, men du får hångla med vem du vill, faktiskt.
Både jag och Suss fick känslan att han skulle bevisa nåt. Precis som om jag skulle bli svartsjuk eller nåt.
Funkar illa, hörru.

3 kommentarer:

Suss sa...

Ja hans nya offer var ju lite lättare än vad du var verkade det som... Alltså, han behövde inte kämpa för att få hennes uppärksamhet alltså! Fast hon kanske var glad att någon ville ha henne.. (usch och FY vad jag var elak nu!!!!)

Tina Högman sa...

Ja... men hon var ju ingen fager syn precis...

Suss sa...

Nä... hon såg lite... speciell ut...